Oumph! Buddha Bowl

Oumph! Buddha Bowl

About this project

Oumph! Buddha Bowl

4 pers.

ingredienser

280 g Oumph! the Chunk eller Bibim Oumph! eller Pulled Oumph!

Till Oumph! The Chunk:

1 dl växtbaserad sriracha-majjo (finns färdig att köpa)

1 msk japansk soja

1 tsk sesamfrön

Blanda allt utom sesamfröna med The Chunk. Stek på mediumvärme i en panna med olja, till fin stekyta, strö på sesamfrön.

2,5 dl sushiris eller svart ris

Ex på grönsaker;

Små buketter av broccoli, ångade (250 g ca)

Strimlade morötter eller sötpotatis (200 g ca)

Strimlade sockerärtor

Gröna blad som tex babyspenat

Ärtskott, groddar etc

Exempel på sås; srirachamajjo, hummus, toum – eller din favvo, ca 2 msk per person

Gör så här!

Om du vill smaksätta Oumph! själv, använd The Chunk: Blanda allt utom sesamfröna med Oumph! The Chunk. Stek på mediumvärme i en panna med olja, till gyllenbrun stekyta, strö på sesamfrön.

Med Bibim Oumph! och Pulled Oumph! förljer du bara anvisninarna på förpackningen.

Koka riset enligt beskrivning på förpackningen.

Gillar du broccoli eller kanske blomkål, ånga eller koka så att de små buketterna blir precis klara, spola av i kallt vatten, så tillagningen avslutas och smaksätt tex med lite sesamfrön och japansk soja – eller använd naturella – servera ljumna eller kalla.

Strimla tex morot eller sötpotatis (rå!) fint – en liten näve per portion är lagom.

Använd böngroddar eller dina favoritgroddar, sisådär en dl per person.

Strimla sockerärtor, eller använd hela; 3-4 stycken per person.

Gröna blad, tex babyspenat är gott och nyttigt – en näve är perfekt!

Köp färdiga såser eller gör egna.

Bottna din skål med riset. Lägg De olika ingredienserna fint arrangerat ovanpå- Det finns inga fel i vad du serverar i din Buddha bowl, bara det är gott och gärna vackert!